• Werknemers
  • Werkgevers
  • Contact
  • Het pensioenfonds

Pensioen Slagers

  • Wat moet ik doen bij…
    • Werk
      • Ik kom in dienst
      • Ik ga uit dienst
      • Ik ga meer of minder werken
      • Ik neem een tijd vrij
      • Ik ben ziek of word arbeidsongeschikt
    • Privé
      • Ik ben alleen
      • Ik ga samenwonen
      • Ik ga trouwen
      • Ik krijg een kind
      • Ik ga scheiden
      • Ik woon niet meer samen
      • Ik overlijd
      • Ik ga verhuizen
    • Meer weten over…
      • Waardeoverdracht
      • Afkoop
      • Vrijwillige voortzetting
  • Bijna met pensioen
    • Ik ga met pensioen
    • Ik ga met deeltijdpensioen
    • Ik ga eerder of later met pensioen
    • Ik wil pensioen uitruilen
    • Ik kies voor hoger/lager
  • Ik ben met pensioen
    • Mijn pensioenuitkering
    • Pensioen in het buitenland
    • Samenwonen of trouwen
    • Scheiden
    • Overlijden
  • De pensioenregeling
    • Wat is pensioen?
    • De pensioenregeling
    • Ouderdomspensioen
    • Partnerpensioen
    • Wezenpensioen
    • Voorwaardelijk pensioen
    • Verhoging van pensioen
Home > Contact en Service > Klachten

Klachten

Het pensioenfonds probeert je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over de dienstverlening. Neem in dat geval meteen contact met ons op; vaak kan de klacht dan eenvoudig worden opgelost. Ook andere op- of aanmerkingen zijn welkom; daarmee stel je ons in staat de service verder te verbeteren.

Stap 1: De klacht kenbaar maken Expand

Een klacht kun je indienen bij onze pensioenuitvoerder Appel Pensioenuitvoering (voorheen AGH). Dat kan via het contactformulier of schriftelijk via:

'Stichting De Samenwerking', Pensioenfonds voor het Slagersbedrijf
p/a Appel Pensioenuitvoering
Postbus 1044
2280 CA Rijswijk ZH

Appel Pensioenuitvoering registreert de klacht en geeft deze door aan de betreffende afdeling. Op korte termijn bieden we je een oplossing aan. Hierover nemen we contact met je op.

Stap 2: Het pensioenfonds Expand

Als je niet tevreden bent met de oplossing of als je klacht ongegrond wordt bevonden, kun je in beroep gaan bij het bestuur van je pensioenfonds. Dit kan alleen schriftelijk. Het bestuur doet dan een uitspraak over de klacht. Je kunt contact opnemen met het bestuur via:

'Stichting De Samenwerking', Pensioenfonds voor het Slagersbedrijf
T.a.v. het bestuur 
Stationsweg 1
3445 AA Woerden

Stap 3: Ombudsman Pensioenen Expand

Ben je deelnemer aan de pensioenregeling? En ben je het niet eens met de beslissing van het bestuur van je pensioenfonds? Dan kunt je je klacht voorleggen aan de landelijke Ombudsman Pensioenen via:

Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoon: (070) 3499 620

Werkgevers kunnen geen beroep doen op de Ombudsman Pensioenen.

Klachten en geschillen

  • Klachten en geschillen
  • Geschillen
  • Klachten

Ons Pensioenfonds

  • Financiële situatie
  • Bestuur
  • Verantwoordingsorgaan
  • Beleggingsbeleid
  • Verantwoord beleggen

Contact en Service

  • Email ons
  • Bel ons
  • Vragen
  • Downloads
  • Mijn pensioen

Volg ons via

RSS feed

Disclaimer | Privacy | Cookies