Er veranderen een aantal zaken voor u als werkgever in verband met de overgang naar een nieuw pensioensysteem. Wij hebben u daarover al eerder per brief geinformeerd.
In dit nieuwsbericht zetten we de veranderingen nog even voor u op een rij.
- U kunt terugkoppelingen en gegevens inzien via het nieuwe portaal Pensioenaangifte, hier ziet u uw gegevens terug op uw loonheffingennummer.
- Wannneer het burgerservicenummer (BSN) van één van uw werknemers ontbreekt wordt het bestand afgekeurd. U ontvangt dan per mail een bericht.
- U kunt uw premies voortaan op twee manieren betalen: via automatische incasso of u kunt het zelf overmaken. Gebruik daarvoor het formulier voor automatische incasso: Hoe wilt u uw premies betalen.
- U ontvangt uiteindelijk een aparte factuur voor elk fonds, zo hebt u meer inzicht in de premies die u betaald per fonds.
- U ontvangt direct een factuur voor alle werknemers over de afgelopen periode. Hierdoor is het van belang dat u de dienstverband- en loongegevens tijdig aanlevert.
- Er is een andere factuurfrequentie. Dit is vierwekelijks of per maand, afhankelijk van uw aanlevertermijn.
Wat verandert er nog niet meteen?
De terugkoppelingen ontvangt u nog per e-mail. Dus nog niet via Pensioenaangifte.
U ontvangt één factuur met alle premies. Dus nog geen aparte facturen.
Wat verandert er nu wel?
De premies per fonds maakt u over op het eigen rekeningnummer van ieder fonds.
De premies kunt u betalen via automatische incasso of u kunt deze zelf overmaken.