Je hebt een loonheffingennummer bij de Belastingdienst aangevraagd. Je bedrijf valt waarschijnlijk onder de verplichtstelling die in de sector geldt. Hoe sluit je je aan bij ons pensioenfonds?
Wat moet je doen?
- Aanmelden bij het fonds
Je meldt je aan door het digitale aanmeldingsformulier in te vullen. Bestanden als inschrijving KvK kun je hier gelijk aan toevoegen.
Aanmelden werkgever - Beoordeling aanvraag
We beoordelen je aanvraag. Valt je bedrijf onder de verplichtstelling? Dan krijg je van ons een bevestiging dat je ingeschreven bent bij ons fonds. - UPA account aanmaken
Na je inschrijving krijg je van ons inloggegevens voor Uniforme Pensioenaangifte (UPA). Je logt in en maakt een inzenderaccount aan. - Werkgeversportaal
Je krijgt van ons inloggegevens. Je logt in op Mijn pensioenzaken en je activeert je account. Je kunt nu ook facturen direct online inzien. - Werknemers aanmelden
Inschrijving afgerond? Meld je werknemers binnen een maand bij ons aan.
Wat moet je verder weten?
- De pensioenregeling is vastgelegd in het pensioenreglement. In het uitvoeringsreglement staan alle regels waar je je als werkgever aan moet houden.
- Je bent verplicht om nieuwe werknemers binnen een maand te informeren over het bestaan van de pensioenregeling. Het pensioenfonds informeert je werknemers daarna verder.
- Je betaalt de hele pensioenpremie. Een deel van de premie houd je in op het loon van je werknemers. In het premieoverzicht staat de voorgestelde verdeling. Je mag hiervan afwijken en zelf een groter deel van de premie betalen.