• Werknemers
  • Werkgevers
  • Contact
  • Het pensioenfonds

Pensioen Slagers

  • Pensioenadministratie
    • Werknemers aan- of afmelden
    • Gegevens aanleveren
    • Premiegegevens
    • Facturatie
  • Aansluiten bij het fonds
    • Nieuw bij dit fonds
    • Verplichtstelling
    • De pensioenconsultant
  • Wijzigingen doorgeven
    • Wijziging bedrijfsactiviteiten
    • Wijziging rechtsvorm
    • Geen personeel meer
    • Bedrijfsbeëindiging
    • Wijzigen bedrijfsgegevens
  • Mijn pensioenzaken
Home > Werkgevers > Pensioenadministratie > Facturatie

Facturatie

Voor het pensioen van je werknemers betaal je het pensioenfonds pensioenpremie. Hiervoor sturen wij je een factuur. Wat moet je weten?

  • Factuur
    Je levert bij ons binnen 14 dagen na afloop van het loontijdvak via UPA de loongegevens aan. Daarna krijg je van ons binnen één maand een factuur. Deze factuur baseren wij op de aangeleverde gegevens van de afgelopen loonperiode en de eventueel aangeleverde correcties over voorgaande loonperiodes.
  • Ambtshalve factuur
    Bij het ontbreken van de loongegevens stellen wij deze ambtshalve vast. Wij baseren de loongegevens dan op het gemiddelde jaarloon. Het is dus belangrijk dat de gegevens tijdig worden aangeleverd! Dit kun je later corrigeren door alsnog de juiste loongegevens aan te leveren. Je moet de ambtshalve factuur wel eerst betalen. Het verschil in premie corrigeren wij op je eerstvolgende factuur.
  • Specificatie werknemer
    De specificatie sturen wij vanwege veiligheidsoverwegingen (AVG) niet met de factuur mee. De factuur en bijbehorende specificaties staan op het werkgeversportaal. Op de specificatie zie je voor welke werknemer wij pensioenpremie hebben berekend en over welke periode. Ook de correcties over voorgaande loonperioden zijn hierop inzichtelijk. Verder staat er een cumulatief overzicht van het vorige en lopende premiejaar op.
  • Kopie factuur
    Wij versturen geen kopie facturen omdat deze op het werkgeversportaal staan.
  • Betaling van de factuur
    Je bent verplicht om de premies vóór de betaaldatum op je factuur te betalen. Bij niet tijdige betaling sturen wij je een herinnering en eventueel een aanmaning. Het is dus belangrijk om tijdig te betalen om incassokosten te voorkomen.
  • Automatische incasso
    Wil je dat de premies automatisch van je rekening geïncasseerd worden? Stuur dan een e-mail met je verzoek naar financieel@agh.nl.
  • Uitstel van betaling
    Je bent verplicht om de premies vóór de betaaldatum op je factuur te betalen. In bijzondere gevallen kun je bij ons uitstel van betaling aanvragen. je hebt alleen recht op uitstel van betaling als het pensioenfonds je dit schriftelijk heeft toegekend. Tot die tijd ben je verplicht om de pensioenpremies op tijd te betalen.

Pensioenadministratie

  • Werknemers aan- of afmelden
  • Gegevens aanleveren
  • Premiegegevens
  • Facturatie

Ons Pensioenfonds

  • Financiële situatie
  • Bestuur
  • Verantwoordingsorgaan
  • Beleggingsbeleid
  • Verantwoord beleggen

Contact en Service

  • Email ons
  • Bel ons
  • Vragen
  • Downloads
  • Mijn pensioenzaken

Volg ons via

RSS feed

Disclaimer | Privacy | Cookies